مشاور تبلیغاتی

انجام کلیه امور تبلیغاتی ، بازاریابی و فروش .... طراحی سایت , بهینه سازی و سئوی سایت , تولید و پخش تیزر تلویزیونی , افزایش فالوور اینستاگرام , ثبت آگهی اینترنتی ,ایمیل مارکتینگ , طراحی , فروش و بازاریابی , خطوط هوشمند 909 , استامپ و جوهر نانو

مشاور تبلیغاتی

انجام کلیه امور تبلیغاتی ، بازاریابی و فروش .... طراحی سایت , بهینه سازی و سئوی سایت , تولید و پخش تیزر تلویزیونی , افزایش فالوور اینستاگرام , ثبت آگهی اینترنتی ,ایمیل مارکتینگ , طراحی , فروش و بازاریابی , خطوط هوشمند 909 , استامپ و جوهر نانو

امام صادق عليه السلام میفرمایند : هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود.                        پيامبر اکرم (ص) : هرکس توبه کند اما دوستان بد خود را تغيير ندهد توبه نکرده است.                  امام صادق (ع) فرمودند : هرکس گناهي کند هفت ساعت از روز درباره آن ( گناه ) به او مهلت دهند ( تا توبه کند ) پس اگر سه بار گفت : (( استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم )) آن گناه بر او نوشته نشود. لقمان حكيم فرمود: سه كس شناخته نشوند مگر در سه جا: انسان بردبار شناخته نمى شود مگر در هنگام غضب، فرد شجاع شناخته نمى شود مگر در هنگامه جنگ، و برادرت را نخواهى شناخت مگر آنگاه كه به او نيازمند باشى .
طبقه بندی موضوعی
من در شبکه های اجتماعی

FaceBook Google+ youtube

 Linkedin  instagram  Telegram  twitter

تفاوت و فرق بین بازاریابی و فروش

چندین بار متوجه عدم تفکیک صحیح راهبردهای فروش از راهبردهای بازاریابی توسط شرکتها و مدیران شده ام. امید است نوشته ی کوتاه زیر بتواند کمک زیادی به درک چرایی این خطا نماید.

معمولا دو واژه " بازاریابی " و " فروش " بجای یکدیگر مورداستفاده قرار میگیرند، در واقع تفاوت بسیار زیادی بین این دو وجود دارد.

یک مدیربازاریابی یا مدیر فروش موفق باید تفاوت موجود بین این دو را به خوبی درک کرده باشد.


فروش با تولیدکنندگان و تولید درارتباط میباشد لذا میتوان گفت که فروش تمرکزی بر فروش دارد ...

به‌عبارت‌دیگر قسمت عملی، بازاریابی است و برای بدست آوردن سهمی از بازار تلاش مینماید.

تأکید بر تنوع و ارائه پلن های متفاوت قیمتی برای نهایی کردن فروش است. هدف کوتاه مدت برای فروش هیچگاه نمیتواند توام با برنامه ریزی و دوراندیشی برای موفقیت برند در بازار و افزایش سطح رقابتی آن در بین رقبا باشد. هدف نهایی از فروش افزایش میزان سودآوری از طریق افزایش فروش میباشد.
هنگامیکه تمرکز بر فروش میباشد، فروشنده همیشه در این خیال میباشد که تولید با پایان فروش به پایان رسیده است.
می توان این موضوع را اینگونه بیان کرد که هرآن چیزی که در قسمت تولید، تولید میشود باید توسط قسمت فروش فروخته شود.
جهت دستیابی به هدف فروش استفاده از روش های تهاجمی مناسب میباشد و رضایت و نیاز مشتری که همیشه وجود دارد به عنوان یک مسئله ی بدیهی باید درنظر گرفته شود.
بازاریابی امروزه بعنوان یک اصل ، مفهوم و رویکرد بسیار وسیع تر از حوزه فروش میباشد که بجای تمرکز بر محصول، تمرکزش بر مشتری میباشد. درحالیکه فروش منفعت بازاریاب و تولیدکننده را مدنظر دارد، بازاریابی منفعت مشتری و مصرف کننده را مدنظر قرار میدهد، بنابراین میتوان گفت بازاریابی بدنبال جلب رضایت مشتری و مصرف کننده است.

فروش

1- تأکید بر محصول دارد.

2- شرکت در ابتدا محصول را تولید می‌کند.

3- مدیریت فروش محور است.

4- برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت بوده و در قالب محصولات و بازارهای امروز هست.

5- نیازهای فروشنده را بیان می‌دارد.

6- به کسب‌وکار به‌عنوان یک فرایند تولید محصول می‌نگرد.

7- تأکید بر حفظ فن‌آوری موجود و کاهش هزینه‌ها دارد.

8- هزینه‌ها قیمت را تعیین می‌کنند.

9- فروش مشتری را به‌عنوان حلقه آخر از زنجیره کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.

بازاریابی

1- تأکید بر نیازها و خواسته‌های مصرف‌کننده دارد.

2- شرکت ابتدا نیازها و خواسته‌ها مشتری و مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرد و سپس در پی این برمی‌آید که محصولی برای برآورده ساختن این نیازها و خواسته‌ها به بازار عرضه کند.

3- مدیریت سودمحور است.

4- برنامه‌ریزی به‌صورت بلندمدت در رابطه با محصولات امروز و در قالب محصولات جدید، و بازارها و رشد در آینده هست.

5- نیازها و خواسته‌های خریداران را بیان می‌کند.

6- کسب‌وکار را به‌عنوان فرایندی برای تولید مصرف‌کننده و ارضاء نیازهای وی در نظر دارد.

7- در بازاریابی تأکید بر نوآوری از طریق هر فن‌آوری موجود و ایجاد بهترین هزینه‌ها نسبت به ارزش دریافت شده از طریق به‌کارگیری بهترین فن‌آوری هست.

8- مصرف‌کننده قیمت را تعیین می‌کند و قیمت هم هزینه را تعیین می‌کند.

9- بازاریابی مشتری را در حلقه کسب‌وکار به‌عنوان آخرین حلقه و هدف نهایی کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.